Projektowanie i sprzedaż oferty w turystyce
Opiekun specjalności: dr P. Zawadzki
Rosnąca w ostatnim okresie aktywność turystyczna Polaków, a także zmieniające się ich oczekiwania w stosunku do podmiotów odpowiedzialnych za tworzenie oferty w turystyce, uzasadniają potrzebę
doskonalenia funkcjonowania całego sektora turystycznego. Oferta specjalnie przygotowana dla EZiT w Jeleniej Górze, którego studenci w przeważającej mierze swoją aktywność wiążą z branżą
charakterystyczną dla tego regionu turystyką. Program zajęć obejmuje:
Semestr V (150h)
- Produkt turystyczny (15/15),
- Komunikacja w turystyce (15/15),
- Techniki sprzedaży w turystyce (15/15),
- Strategie marketingowe (15/15),
- Revenue management (15/15).
Semestr VI (60h)
- Międzynarodowe study tour (15/15),
- Warsztaty branżowe w turystyce (15/15).
Proponowane przedmioty dodatkowe:
- Zarządzanie międzykulturowe w turystyce (15/15),
- Kształtowanie oferty turystycznej obszaru - case study (15/15),
- Branżowy lektorat z j. czeskiego (15/15),
- Branżowy lektorat z j. niemieckiego (15/15),
- Trendy w turystyce (15/15).
Studia na specjalności pn. Projektowanie i sprzedaż oferty w turystyce będą prowadzone przez osoby, które posiadają wiedzę i kompetencje umożliwiające przeprowadzenie zajęć. Co najmniej 30% godzin
prowadzonych będzie przez praktyków, a 45 godzin prowadzone będzie w CSBP
Kompetencje prowadzącego obejmować będą:
- Klarowne przekazywanie wiedzy,
- Stosowanie zaawansowanych narzędzi i aplikacji komunikacyjnych,
- Elastyczność i otwartość na poziom słuchaczy,
- Adekwatne posługiwanie się pojęciami i koncepcjami związanymi z tematyką zajęć,
- Doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i współpracy z przedsiębiorstwami.
Efekty kształcenia. Student posiada wiedzę na temat:
- kulturowych modeli zachowań w międzynarodowym biznesie turystycznym i sposobów oraz stylów komunikowania się o istoty sprzedaży w turystyce,
- wykorzystania narzędzi i technik promocji o budowy strategii marketingowych,
- wykorzystania narzędzi i technik zarządzania turystyka w regionie
- potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska i procesy zachodzące na rynku turystycznym,
- analizować wielkości i struktury przychodów i formułować trafne diagnozy,
- stosować narzędzia i techniki zarządzania wynikami ekonomicznymi,
- identyfikować podstawowe procesy związane z zarządzaniem turystyką,
- budować strategie marketingowe,
- wdrażać innowacyjne produkty turystyczne i modyfikować już istniejące.
Sposób weryfikacji poziomu osiągnięcia przez studentów efektów kształcenia zostanie opisany w sylabusie. W kolejnych edycjach program może być modyfikowany stosowanie do potrzeb zgłaszanych przez
studentów i rynek pracy.
W ramach proponowanego programu nowej specjalności przewiduje się udział wykładowców z zagranicy:
- Prof. Josefina Simova, Uniwersytet Techniczny w Libercu (Czechy), „Strategie marketingowe” 6 h,
- Dyr. Marek Gawel, Hotel Bellevue w Boppard (Niemcy), „Techniki sprzedaży w turystyce” 6 h,
- Prof. Axel Bartmann (Niemcy), „Techniki sprzedaży w turystyce” 4 h
- Prof. Marian Gucik , Uniwersytet M. Bela w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja), „Produkt turystyczny” 6 h.
Proponowani wykładowcy posiadają bogatą wiedzę, doświadczenie i umiejętności w prezentacji zagadnień z dziedziny turystyki i marketingu, a także długoletnie doświadczenie branżowe. Wartością dodaną
wykładów będzie prezentacja wiedzy i doświadczeń związanych z funkcjonowaniem sektora turystycznego w wybranych krajach UE.