Potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczno-gospodarcze zachodzące na rynku turystycznym. Potrafi projektować badania preferencji, realizując komputerowe procedury badawcze
Posiada umiejętność rozumienia mechanizmów i konieczności dokonywania zmian innowacyjnych dostosowujących przedsiębiorstwo turystyczne do współczesnych wymagań rynkowych i burzliwych zmian otoczenia międzynarodowego, w warunkach zewnętrznych i wewnętrznych ograniczeń
Potrafi dobierać i stosować narzędzia polityki turystycznej na szczeblu regionalnym i krajowym przy zastosowaniu zasad przywództwa, współpracy i partnerstwa
Posiada umiejętność wykonania analizy efektywności inwestycji oraz praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu inwestycji turystycznych do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Posiada umiejętność zastosowania wybranych narzędzi do przygotowania projektu turystycznego
Potrafi wyjaśniać podstawowe relacje ekonomiczne spotykane w Internecie oraz wykorzystać jego potencjał przy budowie strategii biznesowych internetowych biur podróży
Posiada znajomość co najmniej jednego języka obcego w stopniu umożliwiającym komunikację w obszarze słownictwa turystycznego i marketingu w turystyce